Sykkeltur og utstilling


Det er sommer. Det er juli, og de fleste dagene er for varme for energikrevende hundeaktiviteter. Men noen dager er kjølige nok for en sykkeltur :)



Bikejoring and a dog show

It's summer. It's July and most days are too warm for any kind of high energy dog activities. But some days are cool enough for a bikejoring trip :)



14. juli var jeg på Åsnes og Omegn sin utstilling på Vålerbanen.  Det var en trivelig opplevelse også i år. Dommeren var Per Harald Nymark, og han stiller jeg gjerne for igjen. Jeg synes han gav en veldig korrekt kritikk i forhold til hva jeg selv mener.

5 hannhunder av god kvalitet var meldt på og 2 tisper. Freke stakk av med det lengste strået denne dagen og ble BIR

The 14th of July I was at the Åsnes and Omegn dog show. It was a really nice show this year too. The judge was Per Harald Nymark. I think he gave Freke a very correct critique compared with what I think myself, so I'd be happy to show under him again.

5 males and 2 bitches of high quality was entered to the show, and this day Freke was the one to get the BOB.

Freke BIR. foto ©Bente Andersen


Rim var også der og debuterte i valpeklassen. Flott kritikk på henne også. Moro! Både eier og jeg er fornøyde med debuten til frøkna med BIR valp

Rim was there too and had her debut in the puppy class. A very good critique for her too. Fun! Both owner and I are pleased with the young girls debut with BOB puppy.


Kommentarer