for 20 år siden

20 years ago



I dag er det 20 år siden  min første Siberian Husky ble født. En vakker grå/hvit og brunøyd hannvalp som fikk navnet Togo etter Leonhard Seppalas berømte lederhund.

20 years ago today my first Siberian Husky was born. A beautiful grey/white and brown eyed little male puppy that I gave the name Togo. Named after Leonhard Seppalas famous lead dog.



Togo var min første egne hund.  Etter at jeg i lange perioder hadde passet alt jeg kunne komme over av andres hunder var gleden stor over å endelig få lov til å ha en hund som var min. Togo vokste opp til å bli en stor og høy hannhund. Denne hunden var min bestevenn.  Han gav meg mange gode stunder og fine opplevelser. Vi var mye ute å gikk, syklet eller gikk på ski. Dessverre fikk han et altfor kort liv.  Han viste meg allikevel at Siberian Husky er rasen for meg. Jeg vil aldri glemme ham.

Togo was my first dog. After walking everything I could get my hands on of other people's dogs, the joy of getting my very own dog was very great. Togo grew up to be a big and tall boy. This dog was my best friend. He gave me so many happy times. We went hiking, walking, bicycling and skiing.  Unfortunatly he died way too young. Still, he showed me that Siberian Husky really is the breed for me. I will never forget him.






Kommentarer